måndag 29 september 2008

Lager 157...

är ju ganska stort nu, och finns visst på flera platser i Sverige- inte just bara i Gällstad på väg 157. Det visste jag inte men blev upplyst av påsen på väg hem. :)
Jag brukar sällan hitta så mkt till mej själv, men när jag och min pojkvän L var på Lager 157 i gällstad förra veckan så handlade jag lite kläder. Allt i min påse var från lagers egna märke, tyckte de var jätte fina basplagg, 6 st för under 200 kronor. ÅK DIT!
L´s påse blev ju aningens dyrare då...
Utanför gällstad bor nygifta paret A & R, i ett jätte mysigt hus de håller på att renovera/bygga till, verkar som att de gör det mesta där, hihi! Och de hann vi hälsa på o ta en fika hos. Om man inte har nåra kompisar i området så kan man ju fika på lager 157´s cafe, de har übermumsiga grillade ciabata med mozzarella o tomat där!!

söndag 28 september 2008

Slö Söndá kväll

Lillis slappar i favvo-fåtöljen
Sitter & myser i soffan me kaffe o macka här framåt småtimmarna... Trött, det har varit en låång dag!
Jag o pojkvännen har varit i Ängelholm med omnejd, tittat på hyreslägenheter och fritidsboende, åkt runt hela dan o tagit in intryck. Det är så himla vackert där nere vid kusten! Tyvärr så kom det in ett riktigt oväder lagom till när vi skulle åka o äta, tur i oturen att vi blev klara me visningarna i tid! :)
Hmm, hur gick det då? Jo -de första objekten vi tittade på, var flera stycken samlade i ett bostadsområde. De såg idylliska ut på bilderna. Alla hade uteplats, egen tvättstuga (!) och de var MÅNGA vilket som ju innebar att vi hade lite o välja mellan - tänkte vi... När vi kom dit såg vi att lägenheterna va smått nergångna. Vi skulle visserligen få färg o tapeter men göra jobbet själva. De låg dessutom ganska långt bort ifrån det mesta, kändes lite "off" sådär.
Det andra "kiket" va en otroligt fin tvåa, havsutsikt åt alla håll, altan o snetak. Den va dock lite väl dyr och låg på övervåningen i en privat villa o så va det dåligt me parkering.
Tredje objektet va en jätte mysig timmerstuga på 35 kvadrat me uteplats, ok parkering o havsutsikt. Vi flyttar in på lördag!
Allt e inte klart än. Vi ska skriva kontrakt, och så är det lite fixing runt omkring, tills på lördag... Då kommer familjen Pampy! :D
Jag hade klackskor på mej o ville inte gå ut i gräset, återkommer me bättre bild på stugan en annan dag :)

fredag 26 september 2008

Fynd i skogen

Gårdagens cykeltur blev inte så lång, när jag o vännen L kommit en bit så bestämmde vi att lämna Rosa o Bertil (hojjarna) o gå upp på en stig i skogen o leta efter lite trattisar. Vi hade inget att plocka svampen i. Som tur var så hittade vi en papp-påse när vi kollade in i en gammal trä-hydda inne i skogen. Den delade vi på så vi hade varsin "strut" o plocka i :)

Bild från L´s mobilkamera
Tror att det är min Feng shui filosofi som "finaly paid off" Du ska inte samla på dej så mkt grejjor. Du ska lita på att välden ger dej det när du behöver det.
Vad jag fick på köpet - som jag verkligen inte tycker att jag behövde va 2 stycken fästingar. Först såg jag en på armen när jag rensade iordning min svamp. Då fick jag panik o slängde ut alla kläder i från lägenheten ut i hallen. På väg in i duschen så såg jag en till som satt på smalbenet. Uhuuuu- ryser! Jag duschade lääänge. Sen kom jag på att jag måste ringa o varna vännen, så fästingarna inte hinner sätta sej!
När en viss panik sköljer över en, så infinner sej inte rätt ord i telefonen riktigt som de ska...
-Har´u klätt av dej kläderna än??
-öhee, nä... "?!"
-Fästing, FÄSTINGAR!!
Huvudsaken är ju att budskapet når fram ;)
Du kan läsa om L´s upptäckt på hennes blog; http://linneanillealinono.blogspot.com/
Pampy önskar alla en fin & fästing-fri helg!

torsdag 25 september 2008

Solen i ögonen

Sitter fortfarande inne, trots klarblå himmel o stålande sol. Måste uuuuut!!

Jag o vännen L o Rosa & Bertill - våra vänliga tramp-färdmedel ( ja, jag menar ju naturligtvis våra tvåhjulingar) ska ut på en tur tillsammans. Här till höger ser ni en bild på min Rosa

Vi har inte bestämmt exakt vart vi ska cykla än, vi är öppna för vart välden d.v.s medvinden tar oss :)

Styre åt folket!!

onsdag 24 september 2008

Jag kan inte hjälpa d

men jag älskar verkligen Martha Stewart! Hon är såå fantastisk.
På hennes hemsida finns massor me roliga saker, otroliga recept, fina pyssel och ett oändligt antal användbara tips! Hittade två mysiga bilder på hennes katter i hennes tvättstuga/källare.
Vill haaa, vill haaa!!



Uppföljande till föregående inlägg så kan ja säga att bankmötet va inte ett endaste dugg jobbit. De är så himla trevliga o snälla på min bank Nordea. (Iaf min bank-kvinna). Inte alls som på nuvarade "Svedbank" om man nu mot all förmodan skulle trilla in där ngn dag, då man skulle behöva en avfrostning ända in i märgen när man kommer ut... OM man kommer ut...

Sprid mer värme i vardagen!!

tisdag 23 september 2008

D va så skönt o sova

Jag brukar tycka d, men i morse va lakanen extra mjuka, täcket slöt sig som en kokong och kudden hade perfekt "fluff" :) d va alldeles speciellt jobbit o gå upp!
Idag har jag bank möte halv tolv, får alltid lite ont i magen när jag behöver tänka på viktiga grejjor. Men det går säkert bra...

U Have a nice day!!

måndag 22 september 2008

Måndag igen...

En underbar helg har det varit, fint väder - hunnit me långa prommenader i solen svampplockning shopping bilstädning filmkvällar och mys!
Ändå hänger det en viss irritation i luften, väntan på svar... Fram tills nu har känslan bestått av förhoppning och förväntan men nu är den stressande och outhärdlig!